spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
Burnout Party - info kilpailijoille


Ajoissa paikalle
Viimevuosina kaikki halukkaat eivät ole mahtuneet kilpailuun mukaan, joten Paikalle kannattaa tulla ajoissa. Ilmoittautuminen ja Katsastus alkaa klo 8:00. Kilpailumaksun voit maksaa ennakkoon, jolloin varmistat mahtumisesi kilpaluokkiin (A, B, C, D, ET). Ohjeet löydät Burnout Party -sivulta.

Ilmoittautuminen
Ota rekisteriote, ajokortti ja mielellään tasaraha ( tai maksutosite jos suoritit ennakkomaksun) mukaan ilmoittautumispisteeseen. Perustietojen lisäksi sinun tulee tietää mihin luokkaan olet osallistumassa. Jos haluat saada aikakortit textareina (Riverside SMS) kännykkääsi, tarvitaan myös puhelinnumerosi. Mukaasi saat katsastuskortin sekä numerotarrat. Ilmoittautuminen päättyy klo. 10 (aiemmin jos luokat täyttyvät).

Katsastus
Katsastuksessa tarkistetaan että ajoneuvosi täyttää kilpailun vaatimukset. Onnistuneen katsastuksen päätteeksi kiinnitetään ilmoittautumispisteestä saamasi kilpailunumerot sekä RF-ID -tagi soveltuville paikoille (autossa numerot takasivuikkunoihin ja tai tuulilasiin).

Varikkoalue
Varikko on jaettu alueisiin kilpaluokittain. Kilpailun sujumisen kannalta on oleellista että perustat leirisi oikealle tontille. Tontit on merkitty luokkatunnuksin. Varikkotoimitsijat järjestävät autot lineuppiin niin lajittelussa kuin elmiminaattorissakin. Erityisesti kilpailun eliminaattorivaiheessa on tärkeää, että olet varikolla ajoneuvosi välittömässä läheisyydessä. Näin varikkotoimitsijat saavat järjestettyä sujuvasti oikeat parit lineuppiin.

Lineup ja Burnout
Lineupissa ajoneuvot lähestyvät lähtöaluetta. Autot tunnistetaan RF-ID tageilla ennen burnouttiin saapumista. Luennan suorittaa line-up toimitsija. Pidä auto paikoillaan luennan ajan. Sitten vaan jonon mukana eteenpäin. Burnisalueella toimitsijat antavat sinulle luvan saapua renkaiden lämmitykseen. Odota siis rauhassa kunnes toimitsija osoittaa käsimerkillä lupaa siirtyä Burnouttiin.

Lähettäjä ja joulukuusi
Lähettäjä on kilpailun kunkku, joten seuraa lähettäjän käsimerkkejä tarkkaan. Burniksen jälkeen voit siirtyä lähtöalueelle lähettäjän rinnalle kun lähettäjä levittää kätensä. Kun lähettäjä siirtää kätensä osoittamaan lähtöviivaa kohti, voit aloittaa siirtymisen rauhallisesti kohti lähtöviivaa. Tästä eteenpäin näet joulukuusen valoista kaiken tarpeellisen. Kuusen ylimmät valkoiset lamput syttyvät kun etupyörä leikkaa pre-stage -linjan. Nyt olet lähellä. Ryömitä rauhallisesti eteenpäin kunnes toiseksi ylimmät valkoiset lamput syttyvät. Etupyörä on leikannut stage-linjan. Olet onnistuneesti lähtöviivalla kun sekä pre-stage että stage -lamput palavat. Älä tee itsestäsi pelleä ja "steitsaa" takapyöristä. Mikäli ole ensimmäistä kertaa ajamassa, kannattaa seurata hetki lähtöalueen toimintaa ennen omaa suoritusta.

Kun lähettäjä käynnistää kuusen, syttyvät lamput ylhäältä alaspäin 0.5 sekunnin välein (street mode). Kolme ylintä on keltaisia, sitten vihreä ja alinna punainen. Kun vihreä syttyy, kannattaa olla jo matkalla. Jos lähdet ennen vihreän syttymistä (tai ajoneuvo valuu pois stagesta), olet ottanut varaslähdön ja merkiksi tästä syttyy punavalo. Punavalolla ei ole merkitystä lajitteluvaiheessa, aika tulee joka tapauksessa. Eliminaattorissa punainen tarkoittaa automaattisesti häviämistä, ellei vastustaja ole ottanut vielä punaisempaa lamppua (lähtenyt sinua aiemmin).

Strippi
Varttimaili on tarkoitus töräyttää mahdollisimman ripeästi. Jos suoritus kumminkin menee kärsälleen (pito irtoaa tms.), kannattaa ottaa rauhallisesti ja yrittää seuraavalla kerralla parempaa vetoa. Järjetön sladittelu vaarantaa turhaan itsesi, kilpakolleegasi ja ajanottolaitteiston. Varsinkin lajitteluvaiheessa drifting-tyylittely johtaa helposti kilpailusta pois sulkemiseen!

Jos kalustosi päättää poikia kesken suorituksen, kannattaa (yrittää) toimia seuraavasti. Vauhti pois turvallisesti ja sitten mahdollisimman lyhyellä rullauksella radan sivuun, ei kuitenkaan ratakaapeleiden päälle. Odota rataryhmän saapumista. Näin minimoidaan erilaisten kastikkeiden leviäminen stripille ja kilpailukatkon pituus.

Paluutie
Stripin jälkeen vauhti rauhoitetaan ja käännytään turvallisesti paluutielle. Huom! Stripin ulkopuolella nopeusrajoitus on 30 km/h. Onnistuneenkaan suorituksen päätteeksi ei kannata ajaa kolaria. Nyrkkisääntö on että paluutien puoleisella radalla ajava kääntää paluutielle ensin.

Aikakortti
Lähdöstä saat muistoksi mustaa valkoisella. Aikakortista löytyy seuraavat tiedot: reaktio, 60ft, 330ft, 660ft, 990ft, ET ja loppunopeus. Lisäksi tieto radan lämpötilasta sekä sijoituksesi luokan sisällä ja sijoittumisesi koko porukassa. Aikakortin saat myös textarina kännykkääsi, jos olet antanut puhelinnumerosi ilmoittautumisessa.

Katso tarkemmat tiedot: www.burnoutparty.fi

 
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB